11 tévhit, amit a becsapós reklámok hitettek el velünk

    A reklám elősegítheti a fejlődést, de manipulálhat és megtéveszthet is. A marketingszakemberek feladataiba a valóság kiszínezésén túl időnként az igazság leplezése is beletartozik, hogy a vevőknek a termék láttán csak egyetlen gondolata legyen: „Nekem ez kell!”.

    HIRDETÉS

    A Liked.hu-nál kutattunk kicsit, és utánajártunk azoknak a leggyakoribb mítoszoknak és tévhiteknek, melyeket a marketingszakemberek és a jól kitalált reklámkampányaik hitettek el velünk.

      1. 1 A citrusfélék a legjobb C-vitamin-források

        Cvitamin

        Igazság: az édes pirospaprika körülbelül 250 milligramm / 100 gramm C-vitamint tartalmaz, de még a fekete ribizliben is több van, mint a citrusfélékben: 200 milligramm / 100 gramm.

        Hogyan született a mítosz: 1908-ban a narancsipar rendkívül veszteséges volt és a termelők nehezen tudták eladni a gyümölcsöt. Albert Lasker ezért előállt egy reklámkampánnyal, amiben a friss narancsból készült narancslé elkészítését javasolta, mondván, hogy ez a tökéletes reggeli C-vitamin forrás.

      2. 2 A lánykéréshez gyémántgyűrű kell

        Gyemantok regen es most

        Igazság: nem a gyűrű értéke a lényeg.

        Hogyan született a mítosz:a gyémánt örök” kampány minden valamirevaló marketingtankönyvben megtalálható. Ennek köszönhető ugyanis, hogy a rendkívül nagy mennyiségben elérhető szénből készült drágakő 1947-től szinte egybeolvadt a lánykéréssel és a luxussal.

        HIRDETÉS
        HIRDETÉS
        HIRDETÉS
      3. 3 Az üdvözlőlapokat személyesen kell odaadni

        Udvozlokartya regen es most

        Igazság: nem muszáj.

        Hogyan született a mítosz: a 20. század elejéig a képeslapokat csak postán küldték egymásnak az emberek, de a Hallmark reklámkampányának köszönhetően a személyes kézbesítése is elterjedt. A reklám kiemelte, hogy a szép és kedves szavak rendkívül hangsúlyosak egy személyes átadás alkalmával, ezért az illető sokáig emlékezni fog majd rá.

      4. 4 A fogkrémnek az egész fogkefét el kell lepnie

        09dcbe5259bfd23af8ff3a0408

        Igazság: egy “borsó” méretű adag is elegendő.

        Hogyan született a mítosz: mint minden más mítosz, ez is okkal került bele a gyűjteménybe. Ez az ok pedig nem más, mint a fogkrémgyártók bevételnövelése, mivel a reklámokban kizárólag azért húznak vastag és hosszú csíkokat a fogkrémmel, hogy a vevők is így tegyenek, és minél hamarabb elfogyjon náluk a fogkrém, hogy aztán újat vegyenek helyettük.

      5. 5 A Mikulás kinézetét a Coca Cola találta fel

        Telapo coca cola

        Igazság: a Mikulás karakterét (az általunk ismert testi jellemzőivel) először a művész Thomas Nast festette le még a 19. század végén.

        Hogyan született a mítosz: 1931-ben a Coca Cola egy reklámkampányt indított az üdítői népszerűsítésére, melyhez a Mikulást is bevetették. A rajzot Haddon Sundblom készítette, és nem ez volt számára az első, hogy hasonló módon ábrázolta a Mikulás karakterét.

        HIRDETÉS
        HIRDETÉS
        HIRDETÉS
      6. 6 A diszbiózis betegség

        f4dc4058f49ebe74ccaf464853

        Igazság: hivatalosan nem tartanak nyilván ilyen betegséget.

        Hogyan született a mítosz: a diszbiózis, vagyis a bélflóra egyensúlyának zavara valószínűleg sokak számára ismerős. Érdekesség azonban, hogy ezt a kifejezést szinte csak Kelet-Európában használják, ahol a gyógyszergyárak és a nyugati cégek is előszeretettel használják, noha a bélflórák egyensúlyának zavara egyáltalán nem tekinthető betegségnek.

      7. 7 Drága, koleszterinmentes növényi olaj

        ba315a50e3adf419983b8b9b07

        Igazság: egyetlen növényi olaj sem tartalmaz koleszterint, csak a vaj tartalmaz ilyet.

        Hogyan született a mítosz: egy másik klasszikus marketing trükk a “nélkül..” szó vastag betűkkel történő alkalmazása, mellyel a gyártók igyekeznek bizalmat ébreszteni a vásárlókban. Sok esetben azonban olyankor is használják, amikor az adott anyag alapból nem található meg a termékben.

    A bejegyzés a hirdetés alatt folytatódik

    1. 8 A sör és az üdítő oltja a szomjat

      b3e8065ce5aa6ab01abe4aaa03

      Igazság: a cukorral és alkohollal készült italoktól szomjasabbak leszünk.

      Hogyan született a mítosz: a sör és üdítőitalok gyártói igyekeznek meglovagolni azt a jelenséget, hogy a nagy melegben az ő termékük a legjobb szomjoltó, eltitkolva azt a tényt, hogy a szomjúságot igazából csak a természetes víz képes csillapítani.

    2. 9 Szalonna és tojás: a tökéletes reggeli

      1c4e165cce84c764884304a65a

      Igazság: nincs meggyőző tanulmány arra, hogy a reggelinek laktatóbbnak kell lennie, mint a többi étkezésnek.

      Hogyan született a mítosz: az 1920-as években egy híres marketingszakember, Edward Benays kapta a feladatot, hogy segítse növelni az amerikai emberek szalonnafogyasztását. Tanulmányt készített, mellyel megerősítette, hogy minél laktatóbb egy reggeli, annál jobb. Ha pedig a nap első étkezéséről van szó, akkor a szalonna nélkülözhetetlen. Ezt a logikát úgy átvették a fogyasztók, hogy azóta nemcsak az Egyesült Államokban, de az egész világon 70%-kal nőtt a reggelire fogyasztott szalonna mennyisége.

      HIRDETÉS
      HIRDETÉS
      HIRDETÉS
    3. 10 Léteznek speciális fájdalomcsillapítók nők számára

      02859e5b24b5ebd71dd17798dd

      Igazság: kizárólag olyan komplex gyógyszerek léteznek, melyek görcsoldó, fájdalomcsillapító és gyulladáscsökkentő tulajdonságokkal is rendelkeznek.

      Hogyan született a mítosz: a nőknél jelentkező visszatérő fájdalom egy nagyon gyakori jelenség, ezért a gyógyszergyártók nem hagyhatták ki, hogy előnyt kovácsoljanak ebből maguknak. Bár léteznek sokkal olcsóbb és hasonlóan hatékony gyógyszerek, a gyártók mégis speciálisan a nők menstruációs fájdalmait csillapító gyógyszereket kezdtek gyártani és reklámozni.

    4. 11 A gumimacik gyümölcsből készülnek

      bfe4f559a3b8c8a70b646837ca

      Igazság: a készítmény egy zselés cukorka, mely cukorból, keményítőből és színezőanyagokból készül, de véletlenül sem gyümölcsből. Hasonlóan megtévesztő, hogy a zöld maciknak nincs alma íze.

      Hogyan született a mítosz: bár az ilyen maciknak nagyon aranyos “gyerekes” formájuk van, ez még nem jelenti azt, hogy egészségesek vagy biztonságosak lennének a gyermekek számára. Az elismert gyártó cukorkáit persze biztonságosan fogyaszthatják gyermekek, de csak mértékkel. Jobb elkerülni az olcsó utánzatokat, ami pedig a zöld medvéket illeti, a gyártók eperízűre csinálják őket, míg a vöröseket málna ízűre.

    A BEJEGYZÉS A HIRDETÉS ALATTI GOMBBAL FOLYTATÓDIK