- Használj én-központú állításokat, ne te-központúakat. Például: a “Rosszul csináltad, próbáld újra” helyett, amitől a személy valószínűleg úgy érzi, hogy hibáztatod őt, használd ezt: “Nem vagyok biztos benne, hogy ez a megfelelő, szerintem próbáld újra.” Érdemes továbbá a “Szólj, ha segítségre van szükséged” helyett a “Mondd, ha tudok valamiben segíteni” kifejezést használni. Nekem mindig beválik. © shiguywhy / Reddit
- Mindig mosolygok, amikor odajönnek hozzám az emberek, ezért azt hiszik, hogy örülök, hogy látom őket. Ez segíti a beszélgetést és sok jó ismeretséget szerzek. © FriedPickIes / Reddit
- Ha indulatos és durva ügyféllel találkozol, mondd el neki, hogy mennyire értékeled a türelmét és a megértését. Azt fogja gondolni: “Igen, türelmes vagyok és megértő” – és így is fog viselkedni. © upperslide8 / Reddit
- Ha valaki olyan dolgokról beszél, amiket én is jól ismerek, igyekszem témába vágó kérdéseket feltenni. Ettől nem úgy nézek ki, mint aki csak felkapaszkodva érte el ezt a pozíciót, a másik fél pedig élvezi, hogy megmutathatja a tudását. © Boring_Lead62 / Reddit
- Beszélgetés közben másold le az beszélgetőpartnered arckifejezését. A lényeg, hogy természetes legyen, és akkor biztos, hogy nagyon kellemes benyomást fogsz kelteni. © Ser_Parzival / Reddit
- Amikor egy idegentől kérsz segítséget, azonnal térj a tárgyra, ne tégy úgy, mintha szívességet tenne. Az emberek általában így kezdik: “Helló, bocsánat, kérlek, nem tudnád…” Ez nagyon hátsószándékúnak tűnik. © spartanburt / Reddit
- Ha mutatnak neked valamit, nyisd ki kicsit a szádat. Nem kell tátott szájjal csodálkoznod, egy centiméter is bőven elég. Ettől úgy fog tűnni, hogy érdeklődsz. © ConstableBlimeyChips / Reddit
- Volt egy lány a munkahelyemen, akit nagyon tetszett. Valahányszor láttuk egymást, mindig megkínáltam a kedvenc édességeimmel. Hetekig ment ezt, majd egyszer munka vége előtt megkeresett, hogy van-e kedvem beülni valahová munka után és egy kicsit jobban megismerkedni. © thatdudefromPR / Reddit
- Ha valaki mond nekem valamit, nem szólok közbe és nem kérdezek fölöslegesen. Ezáltal még több információt szerzek, mintha mindent apránként kérdeznék. © JanelLiie / Reddit
- Ha az ügyfél dühös, csak hagyd, hogy beszéljen. Ne szakítsd félbe, de néha mondj valami olyasmit, hogy “rendben”, “értem”. Közben fejben jegyzetelj és a végén összegezz. A legtöbb dühös ügyfél csak azt akarja tudni, hogy valóban odafigyelsz-e a problémájára. Ha az illető egy idő után újra jelentkezik, megkérdezem, hogy legutóbb megoldódott-e a panasza. Általában mindenki kellemesen meglepődik, hogy emlékszem rá. © zerbey / Reddit
Manapság annyi divatos pszichológiai könyv van, hogy még ha tényleg erősen érdeklődünk a téma iránt, akkor sem valószínű, hogy mindet kiolvassuk. Arról nem is beszélve, hogy a bennük olvasott tippek és trükkök gyakorlatban történő kipróbálására még egy élet is kevés. Nagy részük pedig könnyen lehet, hogy csak időpocsékolás.
A Liked.hu-nál úgy döntöttünk, hogy leegyszerűsítjük ezt a feladatot, és az internetezők segítségével kiderítjük, hogy melyek azok a pszichológiai trükkök, amik tényleg működnek. A cikk végén bónuszban még egy nem túl hasznos, de annál szórakoztatóbb trükköt is elrejtettünk.
A BEJEGYZÉS A HIRDETÉS ALATTI GOMBBAL FOLYTATÓDIK