10 dolog, ami a rendszeres séta hatására történik a testünkkel

    Hallottad már valaha „A séta a legjobb orvosság” kifejezést? Ez az idézet Hippokratésztól származik, aki már évezredekkel ezelőtt is előszeretettel javasolta pácienseinek a sétát a testi és lelki egészség fenntartásához.

    HIRDETÉS

    Bő kétezer évvel később pedig a tanai még mindig helytállónak bizonyulnak, hiszen akár már napi 15-30 perc séta is bizonyítottan hatalmas változásokat okozhat a testünkben és ezzel együtt az egész életünkben. Hogy pontosan miket, azt most 10 pontban gyűjtöttük nektek össze.

      1. 1 Pozitív változások az agyban.

        depositphotos

        Tanulmányok kimutatták, hogy az alacsony intenzitású aerob gyakorlatok – mint amilyen a sétálás is – védelmet nyújtanak a korai demencia ellen, csökkentik az Alzheimer-kór kialakulásának kockázatát és javítják a mentális egészségünk.

      2. 2 Látásjavulás.

        depositphotos

        Annak ellenére, hogy józan paraszti ésszel az ember úgy gondolja, hogy a szemeinkre van legkevésbé hatással a sétálás, ez nem így van. A rendszeres sétálás segíthet a glaukóma (zöldhályog) leküzdésében és enyhíti a magas szemnyomást.

        HIRDETÉS
        HIRDETÉS
        HIRDETÉS
      3. 3 Szívbetegségek megelőzése.

        depositphotos

        Az Amerikai Szív Társaság (American Heart Association) tanulmányai szerint a séta épp olyan hatékony a szívbetegségek és stroke megelőzésében, mint a futás. A rendszeres séta ugyanis csökkenti a magas vérnyomást, a koleszterinszintet és javítja a vérkeringést.

      4. 4 Megnövekedett tüdőkapacitás.

        depositphotos

        A gyaloglás egy aerob testmozgás, amely növeli az oxigénáramlást a véráramban, eltávolítja a felesleges toxinokat és hulladékokat, valamint fitten tartja a tüdőnket. A jobb és mélyebb légzés miatt pedig egyes tüdőbetegségek kockázatait is csökkenthetjük, illetve a már esetlegesen meglévők tüneteit enyhíthetjük.

        HIRDETÉS
        HIRDETÉS
        HIRDETÉS
      5. 5 Hasnyálmirigyre gyakorolt kedvező hatások.

        depositphotos

        Nehéz elhinni, de tanulmányok bizonyították, hogy a rendszeres séta sokkal hatékonyabb eszköz a cukorbetegség megelőzésére, mint a futás. Az ezzel kapcsolatos kutatás rávilágított, hogy a sétálók csoportjában lévő alanyok csaknem 6-szor nagyobb glukóztolerancia javulást értek el, mint a rendszeresen futó alanyok csoportja a 6 hónapos megfigyelési időszak alatt.

      6. 6 Javuló emésztés.

        depositphotos

        Napi 30 perc séta nemcsak jelentősen csökkenti a vastagbélrák kialakulásának kockázatát, de elősegíti a bélmozgásainkat, ezzel javítja az emésztést és a székrekedést.

    A BEJEGYZÉS A HIRDETÉS ALATTI GOMBBAL FOLYTATÓDIK