A technológiai fejlődés megállíthatatlan tempóban gyorsul. A jövőben pedig csak egyre gyorsabbá válik majd, aminek természetesen az emberiségre nézve is megvannak a maga következményei. Az idők során az emberek megtanulták, hogyan hozzanak létre olyan összetett mechanizmusokat, melyek segítenek a nehéz és veszélyes munkák elvégzésében. Néhány ilyen gépnek a gigantikus méretei egyszerűen felfoghatatlanok.
A Liked.hu-nál most a világ legnagyobb és legcsodálatosabb munkagépeit gyűjtöttük össze, melyeknek a látványa is elég ahhoz, hogy megremegjen kicsit az ember lába.
1 NASA lánctalpas szállító.

A lánctalpas szállító 2400 tonnát nyom és egy négy kocsiból álló platformon áll, amelynek mindegyike két lánctalppal van felszerelve. Ez a óriás nem mozog gyorsan – mindössze 3 km/órával (feltéve, hogy nincs rajta rakomány). Terhelve a szörny alig gyorsul fel 1,6 km/órára.
Ezt a gépet arra tervezték, hogy összeszerelt, de nem tankolt űrhajókat szállítson a kilövőálláshoz.

2 A világ egyik legnagyobb bányászati teherautója – Caterpillar 797.

Ezt a gépet aktívan használják a bányászatban. Szenet, ércet és más ásványi anyagokat szállítanak vele egyik helyről a másikra. A kicsike súlya 623 tonna.
3 A BelAZ-75710 egy óriás, amely 450 tonna rakomány szállítására is képes.

A gazdasági világválság arra ösztönözte a fehérorosz tervezőket, hogy egy olyan gépet hozzanak létre, amely segít növelni a bányászat nyereségességét. Ahhoz, hogy csökkentsék a szállítás költségét, olyan teherautót kellett építeniük, amelynek a lehető legnagyobb a teherbírása. Így született meg a BelAZ.
Így néz ki egy billenős teherautó egy hagyományos teherautóhoz képest

Az óriás összeszerelése nem futószalagon, hanem részenként, gyakorlatilag kézzel történik. Két-három hónapig tart. A gép kifejlesztése rekordidő alatt zajlott le. A vázlatos tervektől a gyár elhagyásáig mindössze két év telt el. A gép súlya 840 tonna.
4 A legnagyobb hidraulikus kotrógép TEREX RH-400.

A gépet egy amerikai mérnöki cég készítette. Súlya 1000 tonna. Bármilyen éghajlati viszonyok között képes működni. A kotrókanál egyszerre akár 100 tonna rakományt képes felemelni.
5 Bányászati dömper Liebherr T-282B.

A gép fülkéjében a hagyományos műszerfal helyett kijelzőt helyeztek el. A rosszaság súlya 252 tonna.
6 Terex 33-19 Titan – korábban a világ legnagyobb járműveként tartották számon.

A baba tömege 235 tonna, teherbírása 350 tonna.
A billenő platóján rengeteg hétköznapi személyautó elférne.

A BEJEGYZÉS A HIRDETÉS ALATTI GOMBBAL FOLYTATÓDIK