- Sokan csodálkoznak, miért szögletes dobozban kapjuk a pizzákat, hiszen így felesleges üres tér van a sarkoknál. A válasz azonban egyszerű: könnyebb és olcsóbb összerakni egy ilyen dobozt. Csak egy kartonlapra van hozzá szükség, és a tárolása is kényelmesebb.
- A keksz és a krém aránya az Oreóban hosszú idők óta változatlan: 71%, illetve 29%. Valószínűleg a gyártó ezt a kombinációt tartja ideálisnak, mert az 1912-es recept óta így gyártják ezt az édességet.
- Egy 400 g-os Nutellás dobozban pontosan 52 dió található.
- Van, aki azért szereti a tejberizst, mert már nagyon fiatalon megkóstoltatták vele, míg mások azért utálják, mert csak 3 éves koruk után próbálták ki először. Ebben a korban alakul ugyanis ki leggyakrabban az étel-neofóbia – vagyis az újtól való félelem. Ezért van az, hogy vannak, akik nem esznek olyan ételeket, amiket nem próbáltak ki korábban.
- A különleges termékek és azok kombinációi iránti szeretet vagy gyűlölet a születés előtt kialakul, a megszerzett tapasztalatok hatására. A szülők, különösen az anya étkezési szokásai erősen befolyásolják mindezt. Ugyanezen okból ugyanazon ételek ízét mindenki másképp érzékeli: egyesek számára a koriander illatosnak tűnik, míg másoknak kellemetlen az illata. Ugyanez mondható el a különleges állagú ételekről is: disznózsír, osztriga, szójabab, párolt káposzta stb.
- A háromszög alakú szendvicset finomabbnak tartják, mint a téglalap alakút. Az éttermekben, kávézókban a szendvicseket gyakran szósszal tálalják, és kényelmesebb egy háromszögletű szendvicset egy edénybe mártogatni, majd a szájba tenni.
- Ezenkívül a háromszög alakú szendvics szállítás közben is jobban megtartja alakját. Az átlós szeletelés lehetővé teszi, hogy jobban lássuk a tölteléket, és figyeljük, ha esetleg valahol kezdene kipotyogni belőle.
- Különleges szag van a Subway éttermekben. A létesítmények szerte a világon ugyanazt a kenyeret használják, de titokban tartják, hogy a kompozíció melyik összetevője adja ezt a jellegzetes illatot. Ha hinni lehet a találgatásoknak, akkor a karamellizált cukor az.
- A McDonald’s csirkefalatjainak mindössze 4 formája van: “labda”, “harang”, “csokornyakkendő” és “csizma”. Ennek az az oka, hogy ezek a formák egységességet és mégis változatosságot biztosítanak, mivel 3 forma túl kevés lenne, 5 pedig már túl sok.
- A Domino’s Pizza logóján eredetileg 3 pont volt: pontosan ennyi vendéglátó egységük nyílt meg 1965-ben. Tom Monaghan, a pizzérialánc alapítója azt tervezte, hogy minden egyes új létesítmény megnyitásakor plusz egy pontot hozzáadnak a logóhoz. A vállalat azonban olyan gyorsan növekedni kezdett, hogy az egyébként kreatív öltet hamar értelmét vesztette.
- A bolygón mindössze 3 embernek van „pizzológusi” végzettsége, egyikük ugyanaz a Tom Monaghan, akit az előbb említettünk. Maga a tudományág az 1980-as években jelent meg a Domino’s saját egyetemén, a cégvezetői program részeként.
- A sajt az egyik legtöbbet lopott élelmiszer Európában. 2011-ben még a lopott áruk között is az első helyet foglalta el. A Kiskereskedelmi Kutatóközpont szakértői szerint a tolvajok nem mindig apró tolvajok, előfordul, hogy a sajtlopásokat kereskedelmi céllal, például továbbértékesítéssel követik el. Ez különösen igaz az olyan drága termékekre, mint a parmezán.
Reggeli kávé, szendvics, ananászos pizza, disznózsír vagy osztriga – ezeket az ételeket mindenki ismeri, azt azonban már kevesen tudják, hogy a kedvenc ételeink gyakran olyan titkokat rejtenek, amit álmunkban sem gondoltunk volna. Kár, hogy az iskolában nem volt élelmiszertan óra, amin megtaníthatták volna nekünk ezeket.
A Liked.hu-nál megnéztük a népszerű élelmiszerboltok és vendéglátó intézmények kínálatát, hogy olyan szokatlan tényeket gyűjtsünk össze róluk, amit csak nagyon kevesen ismertek korábban.


stu_spivack / flickr , ©
whologwhy / flickr

justgrimes / flickr
A BEJEGYZÉS A HIRDETÉS ALATTI GOMBBAL FOLYTATÓDIK