Az utasok legtöbbször nem is tudják, hogy mi történik pontosan egy repülőgép fedélzetén utazás közben, milyen bonyolult és óramű pontossággal kiszámolt műveletek váltják egymást, mivel a légiközlekedési alkalmazottak rendkívül titokzatosak és nem szívesen beszélnek (vagy nem is beszélhetnek) a munkájukról.
Ettől függetlenül azonban az interneten anonim módon gyakran osztanak meg történeteket és érdekes tényeket a munkájukról, a Liked.hu-nál pedig ezek közül válogattuk most ki a legjobbakat.
1 ,,Légiutas-kísérőként dolgozom. Néha, amikor egy utas nagyon feldühít, szándékosan leveszem a fényerőt az előtte lévő ülés hátulján lévő képernyőn. Így nem tudja normálisan nézni a filmet.”
2 ,,A barátom légiutas-kísérőként dolgozik az Emiratesnél. Minden alkalommal, amikor Szaúd-Arábiába repülnek, a személyzet bezárja az összes szekrényt, amiben az élelmiszereket, vizeket és egyéb készleteket tárolják. A hatóságok gyakran feljönnek a gépre, és mindent elvisznek, ami mozdítható.”
3 ,,Ha adsz a legénységnek egy doboz csokit, ingyen rágcsálnivalókat, sőt még sört is adnak. A barátom körülbelül 20 évig volt légiutas-kísérő, ő mesélt róla. Ez persze nem mindenhol működik.”
4 ,,Egy nap véletlenül elcsíptem egy beszélgetést, miközben szálltam fel a gépre. Az egyik légiutas-kísérő nem ért oda időben, mert előző nap bulizni volt. A gép hivatalosan technikai okok miatt indult késve. Csak hogy tudd, mik lehetnek ezek az okok.”
5 ,,A legpiszkosabb helyek a repülőgépeken az összecsukható asztalok. Az ellenőrzések során itt találják a legtöbb kórokozót.”
6 Egy magánrepülőtér földi kiszolgálásában dolgoztam. Általában minden el nem fogyasztott ételt kidobnak a repülés után, de ha egy járat több órát késik, és az ételt már megcsinálták, akkor azt is kidobták vagy nekünk adták, és inkább csináltak egy újat.”
7 ,,Egy brit légitársaságnál dolgoztam. A szabályok szerint a repülés közben meghalt utasokat a leszállásig a helyükön kellett hagyni. Takaróval le kellett takarni őket, és úgy kellett tennünk, mintha aludnának – hogy ne ijedjenek meg utasok.”
8 ,,A pilóták a legtöbbször a telefonjukat nyomkodják vagy olvasnak repülés közben.”
A BEJEGYZÉS A HIRDETÉS ALATTI GOMBBAL FOLYTATÓDIK
9 ,,Egyszer segítettem egy házaspárnak megnyugtatni a síró gyereküket a fedélzeten. Erre a légiutas-kísérő adott egy egész készlet ingyenes harapnivalót, sőt még egy kártyát is, amivel ingyen tartózkodhattam a repülőgép társalgó területén.”
10 ,,A légiutas-kísérők is szomorúak, ha késnek a járatok. A legtöbb légitársaságnál csak a repülés idejére kapnak fizetést, a várakozási időkért pedig senki nem fizet nekik külön.”
11 ,,A személyzet néhány havonta megváltoztatja a vészhelyzeti kódszavakat. Ha a személyzet tagja ezt a szót mondja a telefonban a pilótának, az azt jelenti, hogy veszély van a fedélzeten. A pilóta ilyenkor blokkolja a pilótafülkét, és többé nem nyitja ki az ajtót.”
12 ,,Egy légitársaságnál dolgozom. Tudom, hogy a repülőgép-karbantartók néha ugyanazzal a ronggyal törlik át a padlót, a lámpákat és a székeket. Ha megkérdezel valakit, aki repülőgépet tart karban, lefogadom, hogy soha nem enne repülőgépes kaját.”
13 ,,A légitársaságunknál a légiutas-kísérőknek meghatározott repülési időkorlátjuk van – ezért minden perc értékes. Ugyanakkor a műszakok között legalább 12 óra pihenő szükséges.”
14 ,,Légiutas-kísérőként dolgoztam. Sokan utálnak repülni, és én is közéjük tartozom. Komolyan. Eleinte jó érzés volt új helyeket és országokat látni, de egy ponton túl Róma vagy Új-Delhi már csak egy újabb munkanap volt, semmi több.”
15 ,,Egy latin-amerikai légitársaságnál dolgoztam. Néhány pilóta visszaélt a pozíciójával, és obszcén ajánlatokat tett a légiutas-kísérőknek. Megdöbbentem, amikor egy 40 éves pilóta meghívott engem, egy 19 éves lányt, hogy üljek az ölébe repülés közben.”
16 ,,Nagyon sokszor repülök, így pontosan tudom, hogy az ingázó járatoknál egyáltalán nem mossák fel a padlót és nem takarítanak székeket a következő indulás előtt.”
A BEJEGYZÉS A HIRDETÉS ALATTI GOMBBAL FOLYTATÓDIK