Az utasok legtöbbször nem is tudják, hogy mi történik pontosan egy repülőgép fedélzetén utazás közben, milyen bonyolult és óramű pontossággal kiszámolt műveletek váltják egymást, mivel a légiközlekedési alkalmazottak rendkívül titokzatosak és nem szívesen beszélnek (vagy nem is beszélhetnek) a munkájukról.
Ettől függetlenül azonban az interneten anonim módon gyakran osztanak meg történeteket és érdekes tényeket a munkájukról, a Liked.hu-nál pedig ezek közül válogattuk most ki a legjobbakat.
1 ,,Légiutas-kísérőként dolgozom. Néha, amikor egy utas nagyon feldühít, szándékosan leveszem a fényerőt az előtte lévő ülés hátulján lévő képernyőn. Így nem tudja normálisan nézni a filmet.”
2 ,,A barátom légiutas-kísérőként dolgozik az Emiratesnél. Minden alkalommal, amikor Szaúd-Arábiába repülnek, a személyzet bezárja az összes szekrényt, amiben az élelmiszereket, vizeket és egyéb készleteket tárolják. A hatóságok gyakran feljönnek a gépre, és mindent elvisznek, ami mozdítható.”
3 ,,Ha adsz a legénységnek egy doboz csokit, ingyen rágcsálnivalókat, sőt még sört is adnak. A barátom körülbelül 20 évig volt légiutas-kísérő, ő mesélt róla. Ez persze nem mindenhol működik.”
4 ,,Egy nap véletlenül elcsíptem egy beszélgetést, miközben szálltam fel a gépre. Az egyik légiutas-kísérő nem ért oda időben, mert előző nap bulizni volt. A gép hivatalosan technikai okok miatt indult késve. Csak hogy tudd, mik lehetnek ezek az okok.”
5 ,,A legpiszkosabb helyek a repülőgépeken az összecsukható asztalok. Az ellenőrzések során itt találják a legtöbb kórokozót.”
6 Egy magánrepülőtér földi kiszolgálásában dolgoztam. Általában minden el nem fogyasztott ételt kidobnak a repülés után, de ha egy járat több órát késik, és az ételt már megcsinálták, akkor azt is kidobták vagy nekünk adták, és inkább csináltak egy újat.”
7 ,,Egy brit légitársaságnál dolgoztam. A szabályok szerint a repülés közben meghalt utasokat a leszállásig a helyükön kellett hagyni. Takaróval le kellett takarni őket, és úgy kellett tennünk, mintha aludnának – hogy ne ijedjenek meg utasok.”
8 ,,A pilóták a legtöbbször a telefonjukat nyomkodják vagy olvasnak repülés közben.”
A BEJEGYZÉS A HIRDETÉS ALATTI GOMBBAL FOLYTATÓDIK