- A McDonald’s a világ legnagyobb játék-beszállítója. A Happy Meal menünek köszönhetően a vállalat évente 1,5 milliárd játékot értékesít világszerte.
- Magának az anyavállalatnak nem az ételek értékesítéséből származik a pénze. A cég fő jövedelme a franchise vállalkozásokból származik: tárgyakat, berendezéseket, dizájnt és márkanevet kínál a leendő franchise-tulajdonosoknak, akik hatalmas összegeket fizetnek ezért. Így a cég a közvetlen irányítása alatt álló éttermeken túl a franchise-ból is hatalmas pénzekre tesz szert. 2014-ben a McDonald’s saját éttermeiből származó bevétele 18,3 milliárd dollár volt, ám ebből csak 2,9 milliárd dollár, vagyis a bevétel 16%-a volt a teljes haszon. Ugyanebben az évben a franchise 9,2 milliárd dollár bevételt hozott a cégnek, ám itt a nettó nyereség 7,6 milliárd dollár volt, vagyis a teljes bevétel mintegy 82%-a.
- A McDonald’s-nak saját oktatási intézménye is van, ahol az éttermeikhez képezik ki a munkavállalókat. A „Hamburger University” nevű egyetem a világ 8 városában van jelen.
- Mielőtt a cég egy új országban piacra lépne, gondosan tanulmányozza az ország kultúráját és a lakók étkezési szokásait. Ez a hozzáállás vezetett példátlan sikerhez például Indiában, ahol bár nem árulhatnak marhahússal készült termékeket, mégis 250 étterem található szerte az országban. Bár a McDonald’s hamburgereinek a fő alapanyaga a marha, ennek ellenére ez sem riasztotta el a céget, ami egy olyan speciális menüt dolgozott ki az indiai piacra, ami megfelelt az ott élő emberek szokásainak. Indiában a híres Big Mac például csirkehússal kapható.
- Ha úgy tartja kedvünk, akár az esküvőnket is rendezhetjük a McDonald’s-ban, igaz, ez a szolgáltatás egyelőre csak Hongkongban érhető el. A McWedding csomag ára nagyjából 400 dollár, és ebben benne van az éttermi dekoráció, az esküvői ajándék, a meghívók, illetve az esküvői zenészek is.
- Sokan észrevették, hogy a McDonald’s-ban árult kóla íze eltér a boltokban kapható Coca Cola-k ízétől, ami nem véletlen: a McDonald’s és a Coca Cola közösen egy olyan változatát fejlesztette ki az italnak, ami a lehető legjobban passzol az étteremben árult ételekhez, és még inkább fogyasztásra ösztönzik a vendégeket.
- Az IKEA svéd szavakat, helyneveket és más nyelveken nehezen kiejthető neveket használ a termékeik neveként. Ezt a rendszert azért találták ki, mert a cég alapítója, Ingvar Kamprad a diszlexia egy speciális betegségében szenvedett, ami miatt belezavarodott a számokba.
- A világon minden ötödik ember egy IKEA-s matracon alszik és minden tizedik európai ember egy IKEA matracon fogant.
- Az IKEA-ban először a termékek eladási árát határozzák meg, és csak ezután fognak hozzá a tervezők kitalálni, hogy milyen is legyen az adott termék, gondosan ügyelve arra, hogy annak előállítási költsége ne haladja meg a korábban megadott árat.
- Az IKEA nemcsak a bútorairól, hanem az ételeiről is ismert. A márka minden üzletében található egy étterem, ahol a vendégek vásárlás közben ehetnek. A bolton belüli kávézó és étterem ötlete akkor született, amikor az alapító rájött, hogy az emberek nagyon gyakran távoznak vásárlás nélkül, egész egyszerűen azért, mert éhesek.
- A vállalat egy speciális „hotdog stratégiát” alkalmaz a vásárlók vonzására: a minőségi, egyszerű és nélkülözhetetlen termékeket a lehető legalacsonyabb áron értékesítik. Az egész a hotdog árusítással kezdődött, az IKEA-ban ugyanis 2-3-szor olcsóbban lehetett megvenni a hotdogokat, mint más helyeken. A cég később ezt a fajta hozzáállást a bútorok értékesítésére is átvette.
- Az IKEA-ban külön olyan szakemberek dolgoznak, akiknek az a feladatuk, hogy ellátogassanak az emberek otthonaiba, és megértsék, hogyan használják az emberek a márka termékeit. Ugyanezen célból a cég kamerákat is telepített néhány kiválasztott ügyfél lakásába, amiért cserébe természetesen pénzt fizet az embereknek. Elsősorban az ázsiai piacon alkalmazzák ezeket a módszereket, ahol a fogyasztói szokások sokkal jobban eltérnek a világ más országainak szokásaitól.
- A Samsung jóval az Apple Watch előtt jelentette meg az leső okosórát. A cég még 1999-ben mutatott be egy olyan egyedülálló órát, amivel nemcsak az időt lehetett mérni, de 90 perc telefonálásra is képes volt, egyetlen töltéssel.
- Az iPhone X és XS készülékek képernyőit szintén a Samsung készíti.
- A Samsungnak 14 kutatás-fejlesztő központja van szerte a világon, és 7 olyan szakosodott központja, ami a nanotechnológiától kezdve az orvostudományon át különféle kutatási területekkel foglalkozik.
- A Samsung egy 80 leányvállalatból álló hatalmas vállalat, ami többek között olyan területeken van jelen, mint az építőipar, a vegyipar, az elektronikai ipar, a hajógyártás, az autóipar, a pénzügy és még sok más egyik. Külön érdekesség, hogy mindegyik cég rendkívül sikeres az adott területen. Például a Samsung C&T Corporation építette a világ legmagasabb épületét a dubaji Burj Khalifa-t, a malajziai ikertornyokat, és még sok más híres felhőkarcolót, szerte a világban. A legnagyobb olajszállító hajót pedig a Samsung Heavy Industries hajógyárban építették.
A legnagyobb világmárkák az egész életünkre hatással vannak. Mindenhol körülvesznek minket: bárhová megyünk, bármit is csinálunk, mindig összefutunk a legnépszerűbb márkák hirdetéseivel és logóival. De vajon mennyit tudunk azokról a vállalatokról, amik meghatározzák például, hogy mit eszünk és iszunk vagy hogy milyen ruhát hordunk? Kiderült, hogy mindegyik nagyvállalat történetében vannak meglepő érdekességek: a dél-koreai óriásvállalatról, a Samsungról például kiderült, hogy nemcsak elektronikai cikkeket gyárt, de hajókat is épít.
A Liked.hu-nál alaposan áttanulmányoztuk a híres márkák történetét, és összegyűjtöttünk néhány olyan érdekes tényt velük kapcsolatban, ami a legtöbb ember számára valószínűleg hatalmas meglepetést okoz majd.
7. McDonald’s
A McDonald’s a világ leghíresebb gyorsétteremlánca. A céget 1940-ben alapította a testvérpár, Richard és a Maurice McDonald. Figyelemre méltó, hogy a cég kezdetben hotdog árusítással foglalkozott, és csak utána állt át az azóta világhírűvé vált McDonald’s-os hamburgerekre.
6. IKEA
Az IKEA neve egyet jelent a megfizethető, kényelmes és mégis stílusos lakberendezéssel. A cég a világ legnépszerűbb bútorgyártója, ami közel 80 éves múltra tekint vissza. Minden 1943-ban kezdődött, amikor a svédországi Älmhult-ben egy apró bútoráruház nyílt. A cég ezután fokozatosan nyerte el a vásárlók bizalmát, ma pedig már 433 különböző áruházzal van jelen a világ számos országában.
5. Samsung
Ma a Samsung az egyik legnagyobb elektronikai termékeket előállító cég, de kevesen tudják, hogy a vállalat kezdetben például rizsliszt előállításával és élelmiszer-kereskedelemmel foglalkozott. A Samsung csak a koreai háború után kezdett el elektronikai cikkeket gyártani. Az idő haladtával aztán a cég egy hatalmas vállalattá nőtte ki magát, ami ma már a legkülönfélébb területeken tevékenykedik, a biztosítástól egészen az építkezésekig.
A BEJEGYZÉS A HIRDETÉS ALATTI GOMBBAL FOLYTATÓDIK