A gyártók és eladók mindent megtesznek az áruk értékesítése érdekében. Néhányan a reklámra fektetik a fő hangsúlyt, míg mások remek akciókkal vagy promóciókkal igyekszik felkelteni a vásárlók figyelmét, esetleg a termék minőségének javításával. Vannak persze olyanok is, akik csak egyszerűen megtévesztik a vásárlóikat, és évről-évre aljasabb trükkökkel rukkolnak elő.
A Liked.hu-nál teljesen ledöbbentünk, amikor elolvastuk a most következő emberek történeteit, akik őszintén meséltek arról, hogyan és milyen trükkökkel csapják be az embereket az üzletekben.
Egyszer szupermarketben dolgoztam. Amikor az intim higiéniai cikkeket raktam ki a polcokra, láttam, hogy az egyik csomag tampon nyitva van. Valószínűleg a szállítás során sérült meg. Amikor közelebbről is megnéztem, láttam, hogy 5-6 kukac mászkált a csomagolásában. Már úton voltam a kukához, hogy kidobjam, amikor a főnök megállított, kidobálta a csomagból a kukacokat, majd megparancsolta, hogy tegyem vissza a polcra, lehetőleg jó előre, hogy minél hamarabb elvigyék a vásárlók. Ettől a naptól kezdve kizárólag olyan tampont veszek, amit előtte alaposan megvizsgálok, hogy nincsenek-e benne állatok. © Swalloo93 / Ideer
***
Egy műszaki boltban nézegettem a tévéket, amikor észrevettem, hogy az olcsóbb modelleken nem HD minőségű műsorokat mutatnak, míg a drágább tévéken HD minőségű műsorokat játszanak. Biztos vagyok benne, hogy ezzel a trükkel próbálják elérni a tájékozatlan vásárlókat, hogy extra pénzt költsenek és inkább a drágább készüléket vegyék. Az eladók még be is rágtak rám, amikor átkapcsoltam az olcsó TV-t egy HD műsorra, amin persze pont olyan szépen futott, mint a drága tévéken. Amikor azonban megvettem az olcsóbb tévét, a kasszától távozva láttam, hogy az alkalmazottak egyenként kapcsolják vissza az olcsó tévéken a gyenge minőségű csatornák műsoraira. © expiredcheese / Reddit
***
Tegnap ajándékot vettünk a gyermekünknek – személyes átvétellel a boltban. Természetesen az áru raktáron volt a boltban. Ma érkezett az SMS, hogy a rendelést termékhiány miatt törölték. Furcsa. Rákattintok a rendelés megismétlése gombra, és látom, hogy újra elérhető a termék, de most akciósan is drágábban, mint amennyiért én rendeltem tegnap. Komolyan képesek voltak lemondani a rendelésemet azért, hogy módosítsák az árát? Nem innen rendeltem végül. © ThePaganWinter / Рikabu
Megálltam üdítőt venni a boltban. Láttam, hogy az ásványvíz 29,90 rubelbe kerül. A pénztárhoz érve közölték, hogy 45 rubel lesz. Mondom, az nem lehet. Visszamentem, lefotóztam, és megmutattam a pénztárosnak. Ragaszkodtam hozzá, hogy én csak a polcon feltüntetett árat vagyok hajlandó kifizetni érte, nem érdekel, hogy milyen hiba van a rendszerükben. Visszamentünk, együtt is megnéztük. Felhívtuk a boltvezetőt, aki hosszas telefonálgatás után személyesen is megjelent. Elmentünk, hogy együtt nézzük meg az árcédulát, mire hoppá. Az árcédula rejtélyes módon eltűnt. Valaki biztos kicserélte, miközben húzták az időt, de szerencsére a telefonomon megvolt lefotózva, úgyhogy panaszt tettem a bolt ellen. © Sano4kin / Рikabu
***
Egy szupermarket pékségosztályán vettem éppen croissant, amikor láttam egy egeret a pultos nő mögött. Mondtam neki: ,,Vigyázz, egy egér szalad mögötted!”. Azt válaszolta erre: ,,Nyugi, én nem félek tőlük.” – visszaadtam a croissant. © Momentor3 / Ideer
***
Megkívántam a kimcshit. Elmentem a szupermarketbe, és megvettem, de csak salsa volt káposztával. © salesses / Twitter (A Kimchi koreai étel, fűszeres, pácolt zöldségek. – Liked.hu megjegyzése)
Rengeteg matrackereskedőnél látom: ,,Ha ugyanezt a terméket máshol olcsóbban találja, 25% kedvezményt adunk az árból” – de tudod, hogy miért? Mivel a gyártó minden nagykereskedőnek személyre szabott modelleket készít, különleges névvel. Ezért egy bizonyos cég kivételével senki sem fog Agra 450X nevezetű matracot készíteni, és bár a másik cégnél van egy pontosan ugyanolyan, annak más neve van, más a mintája vagy stb. © theartfulcodger / Reddit
***
Fiatalkoromban értékesítési tanácsadóként dolgoztam egy francia kozmetikai boltban. Rendszeresen láttam ahogy az éppen műszakban lévő kolléga olcsó krémekkel hígítja a drága termékeket. A körömlakk lemosókba néha egy kis vizet öntöttek, úgysem tűnik fel senkinek. Aztán persze az aranyos mosolygós lányok úgy néztek a vevőkre, hogy nem lehet nekik ellenállni. Azóta is kerülöm az ilyen helyeket. © Fantomas / Ideer
***
Csokit vettem a gyermekemnek. A pénztárnál a csekken végül 2 dollárral drágább volt a csoki, mint amennyi a polcon kihelyezett árcédulán szerepelt. Azonnal jeleztem, hogy a főpénztáros jelezte, hogy valószínűleg elnéztem, és a 90g-osat vettem, nem a 82 grammosat. Odamentünk, megnéztük, majd megmutatta, hogy az árcímke fölött, 5-6 darab 90 grammos csoki mögött valóban ott van néhány 82 grammos csoki a polc leghátuljában. A lány persze elnézést kért, és szólt, hogy majd kijavítják a hibát, de véleményem szerint ez nem hiba, hanem nyilvánvaló megtévesztés és átverés. © DIMANz777 / Рikabu
A BEJEGYZÉS A HIRDETÉS ALATTI GOMBBAL FOLYTATÓDIK