A világ 17 lefurcsább és legszokatlanabb repülőgépe, amely valaha is a levegőbe emelkedett

    Az őrült tervezési megoldások teszik a környező világot rendkívüli érdekessé és emlékezetessé. A mérnökök elképesztő eszközöket hoznak létre, amelyekkel majdnem bármelyik országban összefuthatunk. A kreativitás nemcsak az építészetet, a háztartási készülékeket és az autókat érintette, hanem a repülőgépeket is.

    HIRDETÉS

    Néhányuk annyira futurisztikusnak tűnik, hogy úgy tűnik, mintha csak a hollywoodi film forgatásán fotózták volna a távoli jövőben. Mások épp ellenkezőleg, olyan nevetséges dizájnnal rendelkeznek, hogy akaratlanul is mosolyra görbül tőlük az ember szája.

    1 Caproni 60, kísérleti repülőhajó

    Furcsa repülőgép 026

    A csodagép mindössze két rövid repülést hajtott végre. 1921. március 2-án a pilóta 80 kilométer per órás sebességgel repült, és sikerült a vízről felszállnia. A második, és sajnos utolsó repülés két nappal később történt. A gép 100 kilométer per órás sebességgel szállt fel, de hamarosan elvesztette az uralmat és a vízbe zuhant. A pilóta nem sérült meg.

    2 Stipa-Caproni – olasz kísérleti repülőgép

    Furcsa repülőgép 025

    Ezt a hordóalakú repülőgépet 1932-ben fejlesztették ki. Kiválóan emelkedett, csendes volt és stabil repülés közben. Azonban a nagy elülső légellenállás lerontotta az összes szerkezeti előnyt.

    HIRDETÉS
    HIRDETÉS
    HIRDETÉS

    3 Nemeth Parasol – egy tökéletesen kerek szárnyú repülőgép

    Furcsa repülőgép 024

    Egy rendkívüli monoplán gépet Miami város egyetemi hallgatói készítették 1934-ben.

    4 Vought V-173 – “repülő palacsinta”

    Furcsa repülőgép 023

    Függőleges felszállású és leszállású repülőgép “kerek szárnyakkal”. Az első repülés 1942-ben történt. Összesen mintegy 190 repülést hajtottak vele végre.

    5 Airbus A300-600ST “Beluga”

    Furcsa repülőgép 022

    A “Beluga” egy széles törzsű sugárhajtású teherszállító repülőgép, amelyet nagyméretű terhek szállítására terveztek. Teljes terhelés mellett, ami 47 tonna, a repülési hatótávolsága körülbelül 1700 kilométer (kb. 750 kilométer per óra sebességgel). Fél terheléssel a repülési hatótávolság közel 5000 kilométerre nő.

    HIRDETÉS
    HIRDETÉS
    HIRDETÉS

    6 Aerocycle HZ-1

    Furcsa repülőgép 021

    Az első HZ-1 repülőgép példánya 1955-ben szállt fel. A szerkezet sok hiányosságot mutatott, és veszélyes volt, ezért úgy döntöttek, hogy a projektet leállítják.

    7 Avro Canada VZ-9 Avrocar – repülő korong

    Furcsa repülőgép 020

    Nem, ez nem egy repülő csészealj. Ez a fejlesztés egy lebegő tárgy, amelynek diszkosz alakja van, és függőleges felszállásra és leszállásra alkalmas. Egy titkos amerikai katonai program részeként találták ki 1959-ben.

    8 Snecma C-450 – egy repülőgép, amely úgy néz ki, mint egy rakéta.

    Furcsa repülőgép 019

    Körkörös szárnnyal rendelkező függőleges felszállású és leszállású kísérleti repülőgép, amelyet Franciaország fejlesztett ki. Az első repülést 1958-ban hajtották végre. Néhány sikertelen teszt után a projektet elvetették.

    HIRDETÉS
    HIRDETÉS
    HIRDETÉS

    9 Scaled Composites Model 281 Proteus

    Furcsa repülőgép 018

    Hosszú repülőtávolságra fejlesztett repülőgép tandem szárnnyal. A repülőgépet a távközlési állomások kiépítésének vizsgálatához tervezték.

    10 McDonnell XF-85 Goblin – sugárhajtású repülőgép

    Furcsa repülőgép 017

    A BEJEGYZÉS A HIRDETÉS ALATTI GOMBBAL FOLYTATÓDIK