- A leendő divattervező egy 9 gyermekes családba született, ahol nem volt túl sok pénzük, a kilátásuk pedig még annál is kevesebb. Anyja ápolónőként dolgozott, apja órás volt, Tommy pedig teljesen szokványos általános iskolába járt, nem lógott ki a társai közül. Illetve kicsit igen, ráadásul negatív irányba, mivel diszlexiás volt, ami megnehezítette számára, hogy lépést tudjon tartani az osztálytársaival, ráadásul olyan vékony, hogy apró köveket kellett a zsebébe tennie ahhoz, hogy nehezebbnek tűnjön és felvegyék őt az iskola focicsapatába.
- 18 éves korában Tommy úgy döntött, hogy nincs mit viselniük az apró városokban élő embereknek. A ruhák nem eléggé divatosak, és nagyon távolállnak a divatmagazinokban és a tévében látott összeállításoktól. Első vállakozásának elindításához minden spórolt pénzére szüksége volt. Tommy 150 dollárral a zsebében New Yorkba utazott, ahol 20 trapézfarmert vásárolt magának, kicsit átalakította őket, majd közvetlenül az autója csomagtartójából árulta azokat. A divatos nadrágokat pikkpakk elkapkodták.
- Ez volt az első siker, ami lehetővé tette Hilfiger számára, hogy egy apró üzletet nyisson, melynek mottója: „Menő stílusok, amikkel nem találkozhatsz a kisvárosokban”.
- Tommy soha nem tanult divattervezést és nem is kapott professzionális ötleteket senkitől, egyszerűen csak a gyakorlatban is megpróbálta megvalósítani azokat az ötleteket, amik az eszébe jutottak. A kezdetben jól menő boltja aztán a kiskereskedelmi válság miatt csődbe jutott.
- Hilfiger ezután Manhattanbe került, ahol divattervezőként dolgozott. Olyan nagy márkák figyeltek fel rá, mint Perry Ellis vagy Calvin Klein, de bárhol is dolgozott éppen, Tommy mindig is saját márkáról álmodozott.
- Ez végül sikerült is neki, hála az üzletember, Mohan Murjani támogatásának, aki mindig is egy férfi ruházati céget akart alapítani, és Hilfigert látta erre a legtökéletesebb jelöltnek. Az új márka első kollekciója 1985-ben jelent meg és csak férfiruhákat tartalmazott. A tervező sok időtálló klasszikus között az alkalmi stílusokat is korszerűsítette, így érdekes részletekkel felfrissített ingeket, pólókat és kabátokat dobott piacra.
- A vég neve azonnal egyértelmű volt, de az már Tommy ötlete volt, hogy a márka fő színei (piros, fehér, kék) ne csak a logóban, de kollekciók legfontosabb elemeiben is folyamatosan visszaköszönjenek.
- A divatcápák világában azonban egy jó név még nem volt elegendő a sikerhez. Márka népszerűsítése végett a Tommynak is csalnia kellett, ezért kihelyezett egy hatalmas óriásplakátot New York központjában, melyen ez volt látható: „A 4 legnagyobb amerikai férfi ruha tervező”. Az első 3 sorban olyan neveket lehetett olvasni, mint Ralph Lauren, Perry Ellis és Calvin Klein, és tudod ki volt az, aki elég bátor volt hozzá, hogy a negyedik helyen ilyen nagy nevekkel egy lapon emlegesse magát? Természetesen Tommy Hilfiger.
- Az ügyes marketinglépést George Lois marketingszakember javasolta Hilfigernek, aki eleinte bár vonakodott ettől az arroganciától, mégis hagyta magát rávenni a reklámplakátra. A tervező hozzátette, hogy ettől a pillanattól kezdve mindent meg is tett azért, hogy valóban méltó legyen az akkor még meglehetősen nagyképű kijelentésre.
- A kilencvenes években Tommy szinte az összes sztár kedvence lett. Imádta a zenét, ezért kollekcióit gyakran befolyásolták a popkulturális változások. Britney Spears és Gwen Stefani voltak az első világhírű művészek, akik Tommy Hilfiger ruháit viselték. Ezzel pedig elszabadult a népszerűség. Hilfiger gyakran támogatott zenei rendezvényeket, még a Rolling Stones turnéit is, de együtt működött olyan sztárokkal, mint Lenny Kravitz, Beyoncé és Enrique Iglesias is. Miután a repper Snoop Dogg egy „Tommy” feliratú pólóban jelent meg az egyik rendezvényen, a cég azóta is rekordnak számító eladásokra tett szert.
- 1995-ben Tommy Hilfigert nevezték a Menswear Designer of the Year címre, a Divattervezők Tanácsának éves díjára.
- A Tommy Hilfiger márka pozicionálása mindig jól kitervelt marketingstratégia alapján zajlott. A legjobb fotósok, modellek, a leghíresebb sztárok és legnézettebb tévéműsorok mindig is azt sugallták, hogy ez egy prémium márka – de elérhető áron.
- Egyszer a népszerű divattervezőt majdnem kicsinálta az rossz PR: az interneten ugyanis elterjedt egy körlevél, mely szerint Hilfiger rasszista kijelentéseket tett az Oprah Winfrey Showban. Bár kiderült, hogy a vádak hamisak voltak, mivel a tervező akkor még egyszer sem volt vendége a népszerű műsorvezetőnek, a botrány visszhangja mégis sokáig elkísérte őt.
- Manapság gyakran találkozhatunk virágmintával a márka kollekcióiban annak ellenére, hogy a tervező szerint ez egy borzalom. Tommyt az ilyesmi mindig az idős emberek lakásában lévő tapétára emlékezteti, ezt a tervező egyszer maga jelentette ki egy interjúban. Bár a márka ma már szabadabban követ bizonyos divatirányzatokat, az alapelvei továbbra is változatlanok maradtak: visszafogott színek, klasszikus minták és kifogástalan illeszkedés. A sportos, elegáns és esztétikus ruhadarabokat nagy részletességgel dolgozzák ki, majd élénk logóval teszik még ikonikusabbá, a márka egyik ágazatában, a Tommy Jeans kollekcióban pedig még a merészebb színektől sem riadnak vissza.
- A sikeres divattervező karrierjében és magánéletében egyaránt voltak nehéz időszakok. A tervező 2000-ben elvált első feleségétől, akitől 4 gyermeke született. Ekkoriban probléma kezdődött a cégnél is: a márka népszerűsége a popművészek körében csökkenni kezdett, amitől elveszítette a tekintélyét a hétköznapi vásárlók körében.
- A tervezőnek ekkor újra kellett gondolnia az értékesítés megközelítését, és még exkluzívabbá tenni a márkát, hogy újraéledjen annak korábbi népszerűsége. 2008-ban aztán Tommy újra megnősült, hamarosan pedig megszületett ötödik gyermeke.
- Közismert, hogy a tervező gyermekei közül kettő is autista, ez az egyik oka annak, hogy a világhírű tervező gyakran adakozik jótékonysági szervezeteknek és az agykutatáshoz is többször hozzájárult.
- 2015-ben a márka úgy döntött, hogy bővíti a piacot és … bútorgyártásba kezd. A tervező bútorgyártás területén is a klasszikus darabok modernizált változataival igyekszik utat törni magának, több-kevesebb sikerrel.
A Tommy Hilfiger divatház 2021-ben ünnepli 36. évfordulóját. A cég, melynek logója mára a „divat zászlajává” vált, egy ügyes marketingfogásnak köszönhette a kezdeti sikerét. Természetesen a tervező kivételes tehetsége nélkül ma nem lenne ilyen hatalmas rajongótábora a márkának, melyet egyaránt szeretnek a hírességek és hétköznapi emberek.
A Liked.hu-nál kíváncsiak voltunk rá, hogyan lett sikeres egy olyan tervező, aki bár tudta, hogy ruhákat akar gyártani, nem rendelkezett az ehhez szükséges képzettséggel, pénzzel és kapcsolati háttérrel sem.
A BEJEGYZÉS A HIRDETÉS ALATTI GOMBBAL FOLYTATÓDIK