10 mindennapos dolog, ami lebutít minket anélkül, hogy tudnánk róla

    Az ülő életmód, a dohányzás és a gyakori alkoholfogyasztás egyaránt csökkenti a várható élettartamot. Ezzel az emberek többsége általában tisztában is van, ám vannak olyan kevésbé egyértelmű hétköznapi szokások, melyek legalább ennyire ártalmasak, és nap mint nap negatív hatással vannak az agyunkra.

    HIRDETÉS

    Áttanulmányoztuk a legfrissebb tudományos kutatások eredményeit, hogy összegyűjthessük nektek azokat a mindennapos dolgokat, melyek súlyosan befolyásolják a gyors gondolkozást és az emlékezőképességet.

    1. 10 Az ábrándozás, álmodozás és a fantázia hiánya

      11277165 77624060 685276de8fb011efd91ca55259e090b90be2d826 1500 1 1571647038 728 32e9147584 1572079277
      forrás

      Az álmok a képzeletünk szüleményei. Hiába tűnünk nyugodtnak és ellazultnak egy kellemes fantáziálás pillanatában, valójában az agyunk ilyenkor is keményen dolgozik. Nem véletlen tehát, hogy az iskolában a tanárok is gyakran arra buzdítják a gyerekeket, hogy gondolkodjanak el valamin óra közben, az ilyen „vándorló gondolatok” ugyanis segítik az emlékezést felnőtt és gyerekkorban egyaránt.

      A tudósok bebizonyították, hogy a fantáziálás és még az elvont gondolatok is hozzájárulnak ahhoz, hogy javuljon az emlékezőképességünk és könnyebben idézzünk fel bizonyos múltban történt eseményeket még akkor is, ha sok zavaró tényező van körülöttünk. Hogyan működik ez az egész?

      Képzeld el, hogy az utcán sétálva összefutsz az egyik régi barátoddal, és megígéred neki, hogy felhívod őt, ha hazaérsz. Útközben azonban még be kell ugranod tankolni, vásárolni, és tegyük fel, hogy észreveszel egy balesetet is, ahol kiszállsz a kocsidból, hogy segíts a sebesülteknek. Amikor 2-3 óra múlva hazaérsz, az emlékezőképességed fittsége befolyásolja, hogy a rengeteg közben történt esemény ellenére emlékszel-e még rá, hogy fel kell hívnod a barátodat. A gyakori képzelgéssel és fantáziálással javíthatjuk ezt az emlékezőképességünket.

      HIRDETÉS
      HIRDETÉS
      HIRDETÉS
    2. 9 Folyamatos brainstorming

      11276765 mcddewe fe090 h 1571374530 728 66cb96b027 1572079277
      foxmovies

      Hiába dolgozunk önmagunkban hatékonyan, a csapatban történő munka esetén mégis látványosan visszaeshet a teljesítményünk. Miért történik ez pontosan?

      A virginiai kutatóintézet tudósai egy kísérletet végeztek: egyenlő IQ-val rendelkező embereket raktak csoportba, és különféle feladatok elvégzésére kérték őket. A csoportosan végzett munka jelentősen lecsökkentette a résztvevők IQ-ját, melynek következtében a hatékony eredmény elmaradt. Ez a kutatás egyértelműen bizonyítja, hogy a rendszeres fárasztó meetingek, brainstormingok és megbeszélések visszavetik az azokon résztvevő emberek teljesítőképességét.

    3. 8 Gyenge világítás

      11277115 kartinki24 ru films 304 1571374375 728 7e2b4c6ad8 1572079277
      warnerbros

      Sose kapcsold le a zavaró világítást munka közben, de ami még ennél is fontosabb – ne hagyd, hogy ilyen környezetben kelljen dolgoznod. Egy új tanulmány eredményei kimutatták, hogy a tompított fény gyengíti az emberek tanulási és emlékezőképességét. A rossz megvilágítás különösen nagy veszélyt jelent az időskorú emberekre nézve.

      A tudósok patkányok segítségével végeztek kísérletet: az állatokat 4 héten keresztül halvány fényben tartották. Ez idő alatt a tanulásért és emlékezésért felelős agyi területeik aktivitása csaknem 30%-kal lecsökkent. De van jó hír is: miután ugyanazokat a patkányokat jól megvilágított szobába tették, az agyi működésük 4 hét után teljesen helyreállt.

      HIRDETÉS
      HIRDETÉS
      HIRDETÉS
    4. 7 GPS használat

      GPS nelkuli tajekozodas
      forrás

      Egy útvonal saját magunktól történő megtalálása segít fitten tartani az agyunkat, és még öregkorban is segít, hogy tiszta maradjon a tudatunk. A GPS navigációk használata megfoszt minket a tájékozódás képességétől, ami egy nagyon fontos evolúciós képesség. Tudósok kimutatták, hogy azok az emberek, akik saját maguktól tájékozódnak, bizonyíthatóan intelligensebbek, mint azok, akik a GPS rendszerekre támaszkodva közlekednek.

      Ugyanezen okból egyébként érdemes időről-időre változtatni például a munkába járási útvonalunkat. Az új, ismeretlen környéken áthaladás ugyanis szintén segít fitten tartani az agysejtjeinket, és lecsökkenti például az Alzheimer-kór kialakulásának kockázatát.

    5. 6 Szűk baráti kör

      11277015 48a04daf3af49aea8a91a0c0cd5e39ed 1571374299 728 99f606057d 1572079277
      sonypictures

      Általában olyan emberek vesznek bennünket körül, akiknek az ízlése és szokásai hasonlóak a miénkhez. Ez kellemes tud lenni, ám mivel az ilyen emberekkel történő kommunikációhoz nincs szükségünk komplex agyi tevékenységre, ezért hiába érezzük jól magunkat, valójában ez negatív hatással van agy agyunkra.

      Érdemes időről-időre új kapcsolatokat keresni és építeni, valamint olyan embereket keresni, akiktől tanulhatunk, és akik segítségével folyamatosan fejlődhetünk.

    A BEJEGYZÉS A HIRDETÉS ALATTI GOMBBAL FOLYTATÓDIK